26. april 2012

Elisabeth Werp...

Det begynner å bli noen år siden jeg oppdaget 
kunstneren Elisabeth Werp.
Jeg bare elsker kunsten hennes.
Hver gang man studerer et av maleriene, oppdager 
man flere og flere detaljer.
Mine favoritter er "himmelstøv" og "forlatt".



"De symbolske dybdene i maleriene kommer ikke 
minst til uttrykk i de mange og dype lag av maling, 
metaller og stoffer som kunstneren benytter i maleriene.
Lag på lag av kullstift, maling, tempera, 
aske, marmorstøv, bly,
karborundum, sink, kjemikalier og 
metallstøv gir stofflige dybder,
mens krakkeleringer, etsing, skraping og brenning 
setter disse lagene i spenningsforhold til hverandre."

Vil du finne ut mer om hennes kunst, klikk her;
Du finner henne også på Facebook.
 
I kveld nynner jeg på "barn av regnbuen" mens jeg 
blogger og
forbereder litt konfirmasjonsgreier.
 
Kos deg med vakker kunst og ha en fin kveld :)


Klem Milla