23. november 2012

Total makeover...

Jeg har lenge gått å vært misfornøyd med møbleringen på stua.
Den har sett lik ut i evigheter.
Kun detaljer og pynteting som har fått ny plass i ny og ne.
Stua vår har en helt grei størrelse, men den er avlang.
 På ene kortenden er det bare store vinduer og verandadør,
den andre enden begynner kjøkkenet med stort spisebord.
Utfordringen er å plassere møblene slik at de ikke blir stående
langs veggene og stuen får et laaaangt uttrykk.
I går måtte jeg ut av boksen og tenke nytt...
Søsteren min kom og jammen meg ble det ommøblering!
Sjeselongen ble delt fra sofaen og satt foran de store vinduene.
Bare det ble et frisk pust. 
En stor sjenk fikk plass på en vegg den aldri har stått imot før.
Nå skal den males i en mellomgrå farge og
den kommer til å bli kjempe lekker.
Familieveggen med alle bildene ble redusert og
hengt opp litt annerledes.
Søsteren min insisterte på å hente inn plantebordet fra verandaen.
Jeg var meget skeptisk, men må innrømme at
det ble finere enn jeg trodde :)
Jeg har en krok ved vinduene som er litt håpløs.
Vanskelig å plassere ting der og hittil har et
avlastningsbord stått der og sett litt stusselig ut.
Men plantebordet passet perfekt inn i kroken og
med en lampe oppå og kurver i hyllene ser det smashing ut!
Over henger en hylle i nesten samme stil.
Alle møblene er hvite, bortsett fra sofaen som er
beige og sjenken som er beige/grå.
Det eneste som ikke ble flyttet på er tv-benken.
Den hersens tv-benken......
Jordens styggeste møbel... Men jeg har en plan!
Benken er en spesialbygd hvit sak for å romme et par
forsterkere, senter, dekoder, PS3 og alskens tekniske
stygge duppedingser... Blææ
Nå skal denne stygge saken bli kledd i hobbyplank som skal gråmales i samme farge som sjenken.
Tipset fikk jeg på bloggtreffet til Vibeke på Bengtgården
Vibeke har gjort det samme på en hylle i kjellerstuen
sin og satt hjul på.
Kjempe lekkert og kjempe smart.
På framsiden av benken min skal det henges opp hvite gardiner.
Wire blir festet oppe og nede slik at jeg kan trekke for disse stygghetene når jeg føler for det :))
Inni hodet mitt ser det veldig bra ut så får håpe det gjør det i virkeligheten også!
Alle pynteting og stæsj ble flyttet på, bilder hengt på nye plasser
 og jeg er føler at alt fikk et mer helhetentlig inntrykk.
Bare at sjeselongen fikk komme til sin rett foran vinduene
gjorde at jeg fikk litt wow-følelse!
Jeg er SUPERFORNØYD!!! :))

Det ble ganske sent før jeg ble ferdig,
så bilder av alt kommer i neste innlegg.

Takk igjen til min kjære lillesøster som kommer med
innspill, tips, ideer og en hjelpende hånd :)

Herr K får seg nok en overraskelse når han står opp...
Han var nemlig på firmafest igår og aner vel fred og ingen fare.
Inntaket av alkohol var såpass stort at han merket
ingenting da han kom hjem i natt!! Hihi...

I dag er det endelig fredag og vi skal på hytta.
Og gjett hva jeg skal?

Jeg skal PYNTE TIL JUL!! :))
Hurra som jeg gleder meg!
Dette er siste helgen før juleferien vi skal dit og da må den gjøres klar til vi kommer alle mann i mellomjula.

Ha ei strålende helg :)



Klem Milla