29. mars 2012

Mesterkokker...

I går gikk finalen i "Sveriges Mesterkokk" av stabelen.
Jeg har sett hver episode, både i år og i fjor.
Jeg blir så imponert og ikke minst inspirert.
Ettersom det er jeg som lager all mat her hjemme, 
suger jeg til meg alt jeg kommer over av mat og oppskrifter.
Dagens vanskeligste oppgave er hva vi skal ha til middag.
Jeg skriver ukeplan for middagene og hver mandag drar jeg og 
handler det jeg trenger til resten av uken.
Men likevell er det håpløst å komme på noe nytt og spennede.
Det går gjerne i de samme rettene... Ikke rart vi blir mat lei...
Har lastet ned diverse app´er med mattips, men 
har vært dårlig på å bruke de. Mange av rettene frister rett
og slett ikke eller de tar for lang tid å lage.
 
 
Vinneren av Sveriges Mesterkokk ble Sigrid Bárány.
Ikke uventet da hun har vært en av de beste fra første stund.
En spesiell dame som lager mat med hjerte, med passion
og med en kunstnerisk vri.
Gleder med stort til kokeboken hennes blit gitt ut.
 
De tre dommerne var i år som ifjor,
3 menn som virkelig har greie på mat.
Gå inn her og les om noen av de fantastiske rettene de har laget.
 

Hva blir det for mat hjemme hos deg i dag? 



Klem Milla