22. mars 2012

Knips et bilde...

Jeg er en skikkelig amatørfotograf! 
Styrer værre enn værst når jeg holder på.
Knipser i vei fra alle mulige vinkler, zoomer ut og inn...
Flytter, snur, slå av og på lys og kan godt knipse en 20-30 bilder
før jeg blir fornøyd.
Kan så og si ingenting om innstillinger, lyssetting osv osv
og resultatet blir deretter...
Men det har dere vel fått med dere?!
Har vært en del forferdelige bilder jeg har lagt ut. 
Skjemmes bare ved tanken...
Men nå har jeg heller ikke et kamera som er "up to date".
Det er sikkert bra, men så var det dette med innstillinger :/
 
Men nå skal det bli en forandring.
Jeg fikk litt penger i julegave av K som skulle gå til et
nytt kamera. Nå har jeg spart resten selv og er klar for innkjøp.
 
Av hva da??
 
Det myldrer av kameraer!! 
En hel jungel jeg må brøyte meg gjennom.
600d, d4, D5100, 1100d... bla bla bla
Lese og studere, sammenligne og sjekke...
Puuuh! Blir svett av bare tanken!
Det var jo det her med innstillinger... :/
Jeg har jo ikke peiling! 
 
Jo da, det var å lyve.
Litt peiling har jeg jo fått etter all lesingen, men min kunnskap holder ikke.
Gikk inn på Tv2 Hjelper deg og leste de siste testene.
Systemkamera eller speilrefleks? 
Tja.... Si det du!
Tror valget har fallt på speilrefleks.
En Nikon (ettellerannet) eller Canon (5dnoenting)




Hvilket kamera har du? 
Har du noen tips eller har du peiling, kom med det!

Så det som står øverst på ønskelisten heretter er 
 
FOTOKURS
 
Ikke noe vits i å ha et bra kamera til 6000,- med alle mulige duppedingser hvis man ikke kan å bruke det!
Leste en blogg forrige dagen om ei som hadde gått
ett kurs og hun hadde fått mange aha! opplevelser.
Helt fantastiske bilder har hun tatt.
Jeg å vil! :))
 
Så inntil jeg får kjøpt kamera og gått kurs må dere bare ta bildene
mine for det det er.
Hovedsaken er vel at dere ser hva jeg vil vise fram :))
 
Ønsker deg ei riktig fin helg
(siste helgen før det endelig blir påskeferie...)
 
Knips et blide!

Klem Milla