23. oktober 2012

Eplemuffins...




I dag er det tirsdag og det
betyr jo skravlekveld :))
Og i kveld skal det skravles hjemme hos meg!


Ingen epler smaker så godt som
norske epler akkurat nå. 
Store, røde, saftige epler!
Jeg har en stor skål stående på kjøkkenbenken
fylt med gode trønderepler,
og disse skal brukes til
å lage muffins i dag.
Jeg har funnet en kjempegod
oppskrift på Krem.no 

Til eplemuffinsene skal jeg servere
Pukka Revitalise
En te med smak av bl.a
kanel, appelsin, hyllblomst, kardemomme,
kryddernellik og mynte.

Kjempe god!

Her kommer oppskriften på muffinsene.

Eplemuffins

180 g sukker
180 g smør
3 egg
180 g mel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1/2 dl melk
3 epler i små terninger

Rør smør og sukker lyst og luftig.
(Bruk helst romtemperert smør)
Rør inn ett og ett egg.
Sikt inn mel, bakepulver og vaniljesukker
og bland sammen så det blir en jevn masse.
Rør inn melken tilslutt.
Massen fordeles i ca 12 store muffinsformer.
Fyll formene nesten opp og
dytt i eplebitene, så mange du klarer.
Dryss på kanel og sukker på toppen før du setter
de midt i ovnen på
180 grader.
Stekes i ca 25-35 min.
Av og til litt lenger etter hvor saftige epler du har.

Serveres lune med pisket krem eller vaniljeis.


NYT & og ha en fin tirsdag :))
Klem Milla