21. november 2011

Et loppisfunn...

og et arvegods...
Vil gjerne vise frem en søt liten mugge som jeg fant 
på loppis i sommer.
Jeg er, som tidligere fortalt, litt betatt av mugger. 
(ikke tenk koffert nå da..) 
I alle former og fasonger.
Det er noe nostalgisk og vakkert med dem.
Og man kan bruke de til alt fra saft til blomster, 
beholder for redskap og til pynt.
 
 
Denne lille søtingen passer best til en skvett melk til kaffen...
 
 
Eller litt smeltet smør til middagen...
 
 
Den kostet den nette sum av 5 kr og gjorde meg veldig glad!
Det gjør den fortsatt :)
 
 
Et lite arvegods er en vakker tre-armet lysestake i sølvplett.
Den har jeg arvet etter moren til stefaren min.
Den har fortiden hedersplassen på spisebordet og 
jeg tenner lys i den hver kveld.
 
 
Jeg er veldig glad i sølvplett. 
Det blir en romantisk stemning med disse gjenstandene
sammen med en blondeduk, litt sink og blomster.  
 
 
Da bildene ble tatt, sto denne på et avlastningsbord sammen 
med en plastramme fra ikea,
et par glasskåler med polkagris-drops og en vase med rosa roser.
 
 
Det funker det å :))
 
 
Men jeg bare MÅ flytte om på ting hele tiden så 
ingenting har en fast plass her hjemme.
Basefargene går i hvit, beige, sølv, glass og sink. 
Nå har jeg noen detaljer i rosa.
Ikke mye, men to puter, et pledd, en orkidé og små englevinger.
Har begynt nedtelling til advent og gleder meg til å pynte :)
 
Forøvrig ble julebordet med barseldamene en aften vi sent glemmer.
Vi hadde det så kjempe artig og 
lattermusklene fikk sannelig kjørt seg :)
 
Jeg hadde også ordnet en liten overraskelse til dem...
Vi ble nemelig hentet i en hvit og lekker limousine! 
Det ble det høylydt jubel og glede av :))  
Dessverre for meg ble dagen derpå et mareritt....
I form av årets fyllesyke! 
Men.... DET VAR VERD DET :))
 
Ha en flotters dag og uke!

Klem Milla