29. september 2011

Fårikålens dag!

 
Fårikål er Norges nasjonalrett.
I år feires fårikålens dag den 29. september.
 Det er alltid siste torsdag i september hvert år.
 
 
Jeg har ventet lenge, tja et helt år nesten, og gleder meg som bare det.
 Det er min absolutte livrett og jeg spiser med andakt... :)
Jeg har til og med en t-skjorte som jeg må ha på når jeg inviterer til denne herlige festmaten. 
 
 
En rykende varm gryte midt på bordet er verdens beste grunn til å samle familie og venner.


Snart skal det puttre godt i gryta og en herlig duft vil spre seg i huset.
Løp på butikken og kjøp kjøtt, kål, potet, hel pepper og salt.
Vann har du fra kranen.
Å voila! Verdens beste mat!!


Enkelt! Men det enkle er ofte det beste :)
Ønsker alle en flott dag og et smakelig måltid.
 
Psst....
Resten av dagen/kvelden vil bli tilbringt i sofaen... i stappmett tilstand...!


Klem Milla